Kallelse till styrelsemöte i Stockholm 9-10 december 2017

Hej!

Härmed är du kallad till partistyrelsemöte helgen den 9-10 December 2017 i Stockholm. Jag ber om ursäkt för att den är lite sent utskickad.

Lördagen är till för avslutning av Styrelsen 2017 och söndagen är starten för Styrelsen 2018 (konstituerande möte). Om ni avgår eller är ny i styrelsen får ni gärna komma som ”vanlig pirat” dagen ni inte har ett uppdrag.

Tiderna som gäller är:

Lördag 9/12: 11:00 – 18:00
Söndag 10/12: 10:00 – 17:00

Preliminär lokal är kansliet i Aspudden, Styrbjörnsvägen 3, 126 55 Hägersten, men har vi någon som har tillgång till en lokal för 10-20 personer så tar jag tacksamt emot förslag då kansliet är lite trångt.

Fyll i följande kalkylark med er närvaro på lördag samt söndag https://docs.piratpartiet.se/products/files/doceditor.aspx?fileid=567 (Har du inte tillgång till docs och/eller kalkylarket så svara på detta mail så ser jag till att du får tillgång).
Fredag kväll brukar även innebära någon sorts social aktivitet för de styrelseledamöter som finns på plats dagen före mötet (ofta tillsammans med lokala aktivister). På lördag kväll (efter styrelsemötet) kan det komma att finnas en julmiddag för pirater i Stockholm, vi har ännu inte fått besked men jag återkommer i frågan. Det brukar i så fall bli som knytkalas för de som är intresserade.

Det ska bli kul att få träffa er som är nya inför 2018! För er som inte kan närvara fysiskt så kommer vi se till att https://hangout.piratpartiet.se/Styrelsen ska fungera.

På söndagen så har vi tänkt att börja dagen med att lära känna varandra lite mera så det kommer bli lite övningar för detta. Jag hoppas att alla är okej med det.

De båda agendorna nedan är preliminära och har du något som du anser behöver läggas till så ber jag dig att höra av dig så snart som möjligt för att se till att uppdatera dem.
Praktiskt för nya styrelseledamöter:
Boende kan normalt ordnas genom andra pirater boende i närheten (om ni aviserar att ni behöver boende).
Styrelsen har även möjlighet att ersätta boende på vandrarhem samt det billigaste transportmedlet för att resa från er ort till styrelsemötena.
1. Betala kostnaderna själva
2. Skicka mail med kopia på kvitton (digitalt går utmärkt, i så fall claim@piratpartiet.se)
3. Det godkänns och skickas sen till ekonomiansvarig som betalar ut kostnaden till ert konto (se till att ha det uppdaterat i PirateWeb).

Styrelsen har ett styrdokument för att vägleda vårt arbete: http://www.piratpartiet.se/om-oss/styrelse/arbetsordning/

Kommunikationskanaler som styrelsen använder sig av är främst via den officiella kanalen (denna mail-lista, där era officiella mailadresser kommer att läggas till så snart den nya styrelsen är aktiv) samt mindre officiell kommunikation via https://chat.piratpartiet.se/pp/channels/styrelsen2018, jag tror att alla är närvarande där men om inte så är det bara att säga till så ordnar jag det. Telefon bör också användas så ofta som möjligt för mer direkt kontakt med individuella ledamöter. De flesta nummer till styrelsen finns publikt på http://www.piratpartiet.se/om-oss/styrelse/ men vi har även en lista på https://docs.piratpartiet.se/products/files/doceditor.aspx?fileid=25 för kontaktuppgifter som inte finns publikt för att kunna nå varandra så enkelt som möjligt.

Agenda till styrelsemötet 9:e december (lördag), justeringar kan tillkomma
Tid: 11.00 – 18.00

1.   Mötets öppnande
1.1 Fastställande av röstlängd
1.2 Val av mötesfunktionärer
 – mötesordförande
– sekreterare
– justerare (2)
1.3 Eventuella adjungeringar
Adjungeringar utöver eventuell närvaro av de ständigt adjungerade: revisorer och Ung Pirats ordförande.
1.4 Fastställande av dagordning.
1.5 Föregående protokoll
Uppföljning av genomförandet av beslut i föregående protokoll som inte har egna punkter.
1.6 Notera PC-beslut
(PC-besluten kommer att sammanställas till den slutliga agendan)
2.   Beslutspunkter
3.   Rapporter / Diskussionspunkter
3.1 Rapport från partisekreterare (ej inkommen)
3.2 Ekonomisk rapport 2017 (ej inkommen)
4.   Övriga Frågor
5.   Avtackning av avgående styrelseledamöter
6.   Mötets avslutande

Agenda till konstituerande styrelsemöte 10:e December (söndag), justeringar kan tillkomma
Tid: 10.00 – 17.00
1.   Mötets öppnande
Introduktion och information om hur ett styrelsemöte för Piratpartiet går till.
1.1 Fastställande av röstlängd
1.2 Val av mötesfunktionärer
– mötesordförande
– sekreterare
– justerare (2)
1.3 Eventuella adjungeringar
Adjungeringar utöver eventuell närvaro av de ständigt adjungerade: revisorer och Ung Pirats ordförande.
1.4 Fastställande av dagordning.
2.   Beslutspunkter
2.1 Val av styrelsens sekreterare (och biträdande sekreterare) för 2018
Förslag: Mattias Rubenson (ordinarie)
2.2 Val av styrelsens representanter till arbetsutskottet
2.3 Återkallande och delegering av firmateckningsrätt för 2018
Förslag: Magnus och Mattias var för sig
2.4 Extra medlemsmöte för att fastslå riksdagslistorna till valet nästa år.
15 januari – 11 februari
– 4 veckor innan: kallelse för extra medlemsmöte
– 2 veckor innan: möteshandlingar skickas
2.5 Preliminärt mötesschema för 2018 
10 dec 2017 (Stockholm)
14 januari 2018
11 februari
3-4 mars (Lund)
(15 april, beroende på om vårmötet är fysiskt eller inte)
20 maj
10 juni
1 juli (Almedalen)
12 augusti
15-16 september (Göteborg)
14 oktober
11 november
9 december (Stockholm)
2.6 Revidering av arbetsordning
Magnus föredrar
2.7 Beslut om datum för vårmöte
AFK: 7-8 april
Online: 2 april – 13 maj
2.8 Beslut om datum för höstmöte
Online: 15 oktober – 15 november
AFK: 13-14 oktober
3.   Diskussionspunkter
3.1 Verksamhetsplan 2018
Beslutad på höstmötet
3.2 Ett bra arbetsklimat i styrelsen
Magnus föredrar
3.3 Arbetsformer och verktyg för styrelsen
Magnus föredrar
Budget för 2018
(beslut tas på nästa möte)
Mattias föredrar
4.   Övriga frågor
5.   Mötets avslutande
Posted in Styrelsebloggen, Uncategorized.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *